Žena naj bo pokorna … Ježeš, pa ne že spet!

Ni je odgovorne, sposobne in emancipirane ženske, ki ne bi do belega zavila z očmi, ko sliši citat iz Svetega pisma, da naj bodo žene podrejene svojim možem. In ga ni bencina, ki bi hitreje vžgal ogenj stoletnih zamer ženske solidarnosti do matere Cerkve. Preizkušeno. Vedno znova in znova. Ampak - kaj pravzaprav to v resnici pomeni?

Saška Ocvirk

No, če je kdaj v zakonski skupini kdo znal podkuriti, so bili to Efežani. Natančneje pismo njim, kjer v 22. vrstici petega poglavja črno na belem piše, da naj bodo žene podrejene svojim možem … Ma je ni odgovorne, sposobne in emancipirane ženske, ki ne bi do belega zavila z očmi. In ga ni bencina, ki bi hitreje vžgal ogenj stoletnih zamer ženske solidarnosti do matere Cerkve. Preizkušeno. Vedno znova in znova.

In potem en Mark iz Amerike to servira dvorani z 250 ljudmi, od katerih je polovica žensk! Statistično je mogoče predvidevati, da je vsaj tretjini njih pritisk za trenutek nevarno narastel. Si pa upa, tale Schatzman!

Ni bilo samo enkrat

V skoraj dveh desetletjih druženja v zakonskih skupinah smo na Efežane pač kar pogosto naleteli. Vedno se je začelo s trenutkom tišine. Pa ne tiste blagoslovljene, ko se vsak navznoter malo pogovarja z Jezusom. Tiste bolj zemeljsko naelektrene, ki napoveduje nevihto. Ko se žene malo poravnajo na stolu, možje se nehajo smejati, potem pa tista najbolj bojevita izstreli:

Pa kaj še! A nas Cerkev lahko neha imet’ za predpražnike?!

Nadaljnjo debato si lahko predstavljate. Od »poklonov« umazanemu perilu in pomenkovanja z likalnikom do kraljestva ob štedilniku. Gospodje so večinoma raje tiho, v stilu “jaz ne mislim tako, Jezus verjetno tudi ne, ampak kaj bi se prepirali”.  Nikoli nismo prišli čisto na skupno točko. Efežani so v slogu »se bova v avtu zmenila« običajno prisedli še na pot domov.

Le kako se bo Mark izvil iz te godlje?

Z anekdoto, ki je bila na las podobna našim. Ko je nekega moža namreč po takem srečanju vprašal, kako je kaj, je ta petkrat ponovil, da je vse ok, fino in fajn, ženi pa je mimogrede tako odpeljalo, da so jo slišali sosedje tri ulice daleč – figo je ok.

Seveda ne gre za Efežane, niti za raztresene nogavice, likanje ali pomivanje posode. Gre za preobremenjenost, za neslišanost, za družinske vzorce in prtljago, ki jo tako ali drugače vlečemo skozi čas.

Mark je predlagal, da vzamemo cel odlomek, ne samo vrstice iz konteksta, podčrtamo vse, kar nalaga ženi, in obkrožimo tisto, kar nalaga možu. Razmerje je presenetljivo, Markov komentar pa čisto na mestu:

»No, kdo je zdaj bolj v vlogi predpražnika?«

Seveda nihče. Bog si ne moža ne žene ni zamislil kot nekoga ali nečesa, po čemer bi kdorkoli hodil.

V bistvu je stvar preprosta:

Pokorščina ne pomeni vedno »poslušaj, kar ti rečem«, ampak »zaupaj, da te ljubim«. Tudi to je ena od mnogih misli, ki odmeva od letošnjega DiŽ-evega srečanja v Čatežu in jo je vredno dajati naprej …

Ko bomo v zakonskih skupinah naslednjič trčili ob pokorne in podrejene žene, bo kakšna nevihta na obzorju morda manj. Ker bo žena zarotniško pomežiknila svojemu možu, on pa se bo samozavestno nasmehnil in predlagal: »Mislim, da potrebujemo svinčnike!«


Foto: Klemen Lajevec (na Dajemo naprej 2025)

“Ni kristjana, ki ne bi bil poklican k služenju”

Mark Schatzman je konec septembra na seminarju Dajemo naprej 2025 spodbudil voditeljske pare Družine in Življenja, naj vodijo »iz preobilja« – iz notranjega odnosa z Jezusom, ne iz pritiska, dolžnosti ali želje po popolnosti. Verjame, da pravo služenje ni rezultat popolnosti, ampak ponižnosti, ranljivosti in zaupanja v Boga. Preberite, kaj so bili glavni poudarki Markovega zadnjega nagovora …
Gostujoči avtor

Potrebujete sveže ideje za srečanja zakonskih skupin?

Zakaj delimo naše uspešne prakse? Ker regijska srečanja prinašajo številne konkretne izkušnje in razširjajo obzorja, ki lahko pomagajo pri vodenju skupine. Zbrali smo dobre prakse – tako tiste, ki so bile zahtevnejše, kot tiste, ki ponujajo ideje za izboljšave in rast, da ne bi ostale zgolj znotraj posameznih regij. Preverite!
Mojca Nuč

Kako zakonske skupine krepijo vaš zakon in vero?

Z Družino in Življenjem sem se prvič srečal leta 2016, ko sem bil povabljen, naj duhovno spremljam seminar v Crikvenici. To, kar sem doživel tam, me je prepričalo o pomembnosti teh skupin v župnijah. Zato sem sklenil tudi v naši župniji ustanoviti zakonske skupine, kjer bi mlade družine sklenile prijateljstva, predvsem pa utrjevale svoje odnose in vero v Boga. Kaj je sledilo?
Gostujoči avtor

Komentiraj

Revija DIŽ

V reviji bosta našla vsebine, ki vama bodo v pomoč pri rasti v vajinem odnosu, odnosu z bližnjimi ter pri vzgoji otrok.

Namen revije Družina in Življenje je graditi odnose preko pričevanj ljudi, ki so v svojih odnosih že doživeli spremembe na bolje.

Darilni bon

Seminar v obliki darilnega bona je izvrstno darilo za poroko, rojstni dan, obletnico poroke … ali pa za izkazovanje pozornosti in hvaležnosti.
Mnogo parov se tudi odloči podariti seminar zakoncema, ki sta v stiski in bi jima rada pomagala pri gradnji odnosa.