Vsak oče bi se moral vprašati, kaj bo zapustil svojim otrokom

Kar se da prešteti, izmeriti ali oceniti na koncu ni bistvenega pomena! Svojo pravo dediščino začneš pripravljati, ko postaneš oče ...

Franci Šinkar

Ko govorimo o dediščini, najprej pomislimo na materialno zapuščino: denar, avto, hišo, zemljo … Lepo je, če si imel srečo in si v življenju toliko ustvaril, da lahko kaj takega zapustiš svojim otrokom (seveda ne smeš pozabiti na svojo ženo, če jo imaš!). Hudo je, če zapustiš dolgove in te lahko dediči preklinjajo še po tvoji smrti.

Ampak, vse to je samo nekaj otipljivega, nekaj, kar se da prešteti, izmeriti ali oceniti – in na koncu ni bistvenega pomena! Tisto, kar v resnici šteje, je nekaj povsem drugega.

Svojo pravo dediščino začneš pripravljati, ko postaneš oče

Svojim otrokom podariš nekaj malega genov. Običajno se izkaže, da so geni, ki jih je otrokom prispevala njihova mati, boljše kvalitete. Zakaj je tako, ne vem. Verjetno je nekaj v zvezi z Adamom in Evo in dejstvom, da je bila Eva ustvarjena za Adamom.

Kot, na primer, umetnik naredi najprej skico – šele potem umetnino. Zato se tudi pojavlja očitek, da si »vse najslabše dobil od fotra, najboljše pa od mame«. Kakorkoli že, vpliva genov se ne da zanikati. Včasih gre za fizično podobnost, včasih za značaj.

Ko si na kupček svoje dediščine položil svoje gene, pridejo na vrsto tvoje navade.

Ni pomembno, kaj delaš, otroci te opazujejo in oponašajo

Učijo se od tebe, kot goba pijejo nova spoznanja. S svojim življenjem jim daješ zgled. Lahko si oče, vendar nisi poročen z materjo svojih otrok. Živite sicer skupaj, imate se radi, ampak otroci podzavestno vedo, da niste taki, kot so npr. sosedovi, kjer sta oče in mati poročena.

Brez poroke si oče in mati vedno puščata odprta vrata za pobeg, za vsak slučaj, če bi se njuna zveza izkazala za neposrečeno.

Kakšen dedec pa si, da si ne upaš dati svoje besede, izreči poročne zaobljube in jo potem držati?! Ali si mevža in boš, če bo prehudo, pobegnil? In kaj lahko sklepajo tvoji otroci iz tega?

Kupček s tvojo dediščino se je tako povečal za tvoje navede in zglede.

Prav je, da svojim otrokom posreduješ tudi vero

Pa ne samo tako, da jih pošiljaš k verouku in v cerkev. Če jih v nedeljo streseš pred cerkvijo, sam pa zaviješ v bife, nisi naredil nič.

Samo poslal si jim sporočilo, da je vera nekaj za otroke, ne pa za odrasle. In potem ni čudno, da je sv. birma »zakrament odpada od Cerkve«, če otroci sploh prilezejo do tja.

Če hočeš svojim otrokom posredovati vero, moraš tudi moliti z njimi in z njimi hoditi k maši, govoriti o veri, ohranjati krščanske navade. Otroci morajo videti, da ti vera nekaj pomeni.

Vera je najpomembnejša dediščina, ki jo predaš svojim otrokom. Potruditi se moraš po svojih najboljših močeh, da to storiš.

Seveda pa se lahko kljub tvoji najboljši volji zgodi, da otroci dediščine vere ne sprejmejo

Pobrali so dobre in slabe navade (slabe še rajši kot dobre), denar in vse druge materialne dobrine – za vero pa še slišati nočejo. Žal je v življenju (in tudi v pravu) tako, da zapuščino lahko sprejmeš, ali pa se ji tudi odrečeš.

Temu se reče svobodna volja. In če je tak tvoj primer, te lahko grabi sveta jeza, lahko obupuješ in se sprašuješ, zakaj se je to zgodilo ravno tebi … Dejstvo je, da otrok ne moreš prisiliti v vero. Vera je dar.

Najprej se moraš zavedati, da si naredil vse, kar si mogel, rezultat pa ni odvisen samo od tebe. Lahko samo moliš.

Primer vztrajne molitve je sv. Monika, ki je molila za sina Avguština, ki se je potem res spreobrnil in ga danes poznamo kot filozofa, cerkvenega učitelja, pisatelja (»Izpovedi«) in svetnika.

Če pa se ti zdi to nekam zastarel in zgodovinsko oddaljen primer, ki ne bi zdržal v modernih časih, ti priporočam knjigo »Ni poti nazaj« (2014), ki jo je napisal Donald H. Calloway.

V njej je popisal svojo življenjsko pot: kako je zapadel v alkohol, droge, kriminal in kaj je vsemu temu sledilo. Kako je potem našel vero, Boga in je danes – zajemite sapo – katoliški duhovnik!

Res, sv. Avguštin in Calloway (pa prav gotovo še veliko drugih, manj znanih!) nam tako s svojima življenjskima zgodbama kažeta, da pri Bogu ni brezupnih primerov, da Bog ljubi človeka v vsakem primeru.

Moč in zaščita za vsakodnevne duhovne boje (2. del)

Božja bojna oprema je popolna zaščita, ki nam omogoča, da stojimo trdni v veri in vztrajamo v boju z duhovnimi sovražniki. Kaj je naša trdnost in gotovost v duhovnem boju?
Aleš Čerin
Nadangel Mihael (Jošt Snoj)

Moč in zaščita za vsakodnevne duhovne boje (1. del)

V pismu apostola Pavla Efežanom najdemo zanimivo "vojaško besedilo", ki govori o duhovnih bojih, proti komu jih bijemo, kje naj zajemamo moč in o bojni opremi, ki nam jo Bog nudi. Na nas pa je, da bojno opremo poznamo, po njej sežemo in si jo nadenemo.
Aleš Čerin

Koga naj poslušam, na koga naj se oziram?

Moja starša sta bila strašno mlada, ko sem se jima rodila. In rodila sem se zaljubljena v njiju. Spomnim se, kako je bila moja mami lepa, hkrati pa polna žalosti in bolečine. Čutila sem jo že mnogo prej, preden me je vzela v naročje, in iskala sem njeno bit, njene srčne okruške; ti so me mnogokrat porezali. A to me ni odvrnilo od upanja, hrepenenja in koprnenja po nežnosti …
Gostujoči avtor

Komentiraj

Revija DIŽ

V reviji bosta našla vsebine, ki vama bodo v pomoč pri rasti v vajinem odnosu, odnosu z bližnjimi ter pri vzgoji otrok.

Namen revije Družina in Življenje je graditi odnose preko pričevanj ljudi, ki so v svojih odnosih že doživeli spremembe na bolje.

Darilni bon

Seminar v obliki darilnega bona je izvrstno darilo za poroko, rojstni dan, obletnico poroke … ali pa za izkazovanje pozornosti in hvaležnosti.
Mnogo parov se tudi odloči podariti seminar zakoncema, ki sta v stiski in bi jima rada pomagala pri gradnji odnosa.