Spolnost

Pri Družini in Življenju verjamemo, da je spolnost eden najlepših Božjih darov človeku. Verjamemo, da zakonska spolnost, »polna strasti in slasti«, kot jo opiše papež Frančišek v Amoris Laetitia, kot predokus nebes najlepše kaže na lepoto in neskončno blaženost, ki je bomo deležni v nebesih ...

Benjamin Siter

Pri Družini in Življenju verjamemo, da je spolnost eden najlepših Božjih darov človeku. Verjamemo, da zakonska spolnost, »polna strasti in slasti«, kot jo opiše papež Frančišek v Amoris Laetitia, kot predokus nebes najlepše kaže na lepoto in neskončno blaženost, ki je bomo deležni v nebesih. 

Gre za izredno močno znamenje, povezano z našo intimo in koprnenjem po sreči, brezpogojni sprejetosti in trajni izpolnjenosti, ki se dotika najglobljih kotičkov našega srca. Zato je spolnost nekaj, o čemer se težko pogovarjamo in kar zelo lahko zlorabimo.

Dve popačeni viziji

Prva je janzenistično popačenje pristnega katoliškega nauka, ki spolnost tabuizira, jo dojema kot nekaj slabega in grešnega ter kot nekaj, česar se je treba sramovati. Takšno pretirano zatiranje spolnih hrepenenj tudi današnjim zakoncem marsikje povzroča težave na področju zdravega dojemanja in doživljanja spolnosti.

Kot njeno nasprotje in reakcija pa se je v šestdesetih letih 20. stoletja pojavila »spolna revolucija«, ki je ob pomoči kontracepcije poskrbela za erotizirano in zgolj v telesni užitek usmerjeno spolnost. Tako je bila ta prvič v zgodovini ločena od svojega življenje-podarjujočega namena, s tem pa je postala vedno bolj »neobvezujoča«, kar je vodilo v porast prešuštev ter razpad družin. Na koncu so postale ravno ženske, ki naj bi jih »revolucija« najbolj osvobodila, njene največje žrtve. Spolnost in popredmeteno žensko telo je bilo vedno bolj zlorabljeno v marketinške namene, kar je poškodovalo samopodobo številnih mladih, dojemanje spolnosti pa je še dodatno pohabil uničujoč pojav lahko dostopne pornografije, ki vodi v odvisnost in uničuje tudi številne zakonske odnose. Po desetletjih napačnega dojemanja spolnosti so stvari prišle tako daleč, da se med ljudmi vedno bolj širi mnenje, ki ga propagira teorija spola, da je namreč človekova temeljna identiteta pogojena in določena z njegovo spolno usmerjenostjo.

Ne zadovoljimo se s ponaredki!

Pri Družini in Življenju verjamemo, da je pravilno razumevanje spolnosti bistvenega pomena za zadovoljno, veselo, intimno ter izpolnjujočo spolnost, s katero se lahko izognemo neštetim bolečinam. Verjamemo, da je takšna lahko le spolnost, ki je ekskluzivna, brezpogojna ter dosmrtna – med možem in ženo v zakonu, kjer se lahko drug drugemu podarita v polnosti in tako krepita svoj odnos ter sta ob tem odprta za sodelovanje s Stvarnikom pri rojstvu novega življenja.

Ker je spolno dejanje že po svoji naravi oblika »govorice celotnega telesa«, kjer si dve telesi kot »komunikacijski sredstvi« z vsem, kar sta, izražata popolno predanost. V kolikor spolnost ne vključuje prvin zveste, svobodne, popolne in rodovitne ljubezni v zakonu, ni v skladu z resnico, kar osmisli tudi klic k vzdržnosti pred zakonom.

S tem pritrjujemo Božjemu razodetju, zapisanemu v Svetem pismu ter obrazloženemu v nauku Cerkve, ki je povsem usklajeno s človekovimi antropološkimi, biološkimi ter odnosno-psihološkimi danostmi, saj le oba različna in dopolnjujoča se spola skupaj utelešata Božji načrt za človeško soodvisnost, skupnost in odprtost za novo življenje. Ustvarjena skupaj (1 Mojzes 1, 26-27), sta moški in ženska namenjena drug drugemu (KKC 371).

Pri DiŽ-u nauk Cerkve o spolnosti v celoti sprejemamo, a smo prepričani, da bi ga morali bolj temeljito poznati ter poučevati na primernejši način kot v preteklosti. Ne gre torej za to, da to, kar je Cerkev vedno učila, ne bi bilo res, pač pa nismo znali dobro razumeti, zakaj naj bi bilo to dobro za nas. Pri tem nam je danes v bistveno pomoč nauk Janeza Pavla II. o teologiji telesa, ki ga mnogi avtorji (West, Popcak) zelo smiselno in aktualno razlagajo.

Odkrijmo najboljši načrt!

Ob upoštevanju realnosti življenja, ki je tudi na področju spolnosti pogosto zelo daleč od »idealov«, smo povabljeni, da v to zelo pomembno področje zakonskega življenja povabimo Boga, ki nam lahko edini zdravi naše rane iz preteklosti in nam vedno bolj odstira veličino svojega načrta za našo telesnost in spolnost, da bomo znova odkrili njen izvirni namen.


Besedilo je bilo prvotno objavljeno v rubriki Naši temelji revije Družina in Življenje.

Verjamemo v dobre zakone in družine!

Res je. Tudi med nami so pari, ki jim ni uspelo. Pari, za katere se nam zdi, da nimajo dobrega zakona. Toda naš pogled je omejen. In vse prevečkrat ga usmerjamo tja, kjer gredo stvari narobe. Ne vidimo velike slike. Kakšna pa je velika slika?
Uredništvo

Otroci naj bodo načrtovani in zaželeni. Zakaj?

Ta citat sem zasledila v priročniku za nosečnice pod člankom priznane ginekologinje, ki seveda tik pred tem našteje številne učinkovite metode preprečevanja »nezaželene« nosečnosti. Radi načrtujemo in načrtujemo vse. Koliko prostora pustimo za nepredvidljive dogodke, za katere radi rečemo, da je to Božji načrt?
Gostujoči avtor

Moč in zaščita za vsakodnevne duhovne boje (2. del)

Božja bojna oprema je popolna zaščita, ki nam omogoča, da stojimo trdni v veri in vztrajamo v boju z duhovnimi sovražniki. Kaj je naša trdnost in gotovost v duhovnem boju?
Aleš Čerin

Komentiraj

Revija DIŽ

V reviji bosta našla vsebine, ki vama bodo v pomoč pri rasti v vajinem odnosu, odnosu z bližnjimi ter pri vzgoji otrok.

Namen revije Družina in Življenje je graditi odnose preko pričevanj ljudi, ki so v svojih odnosih že doživeli spremembe na bolje.

Darilni bon

Seminar v obliki darilnega bona je izvrstno darilo za poroko, rojstni dan, obletnico poroke … ali pa za izkazovanje pozornosti in hvaležnosti.
Mnogo parov se tudi odloči podariti seminar zakoncema, ki sta v stiski in bi jima rada pomagala pri gradnji odnosa.