»Greh se delati ne sme«

Živo se spomnim, kdaj sem prvič slišala: »Bog vse vidi, Bog vse ve, greh se delati ne sme.« Bilo je v sedmem razredu osnovne šole iz ust učiteljice pouka glasbe. Zelo sem hvaležna, da me s tem niso (več) strašili pri verouku! A kljub temu je bil moj pogled na sicer ljubečega in usmiljenega Boga sooblikovan z lažno podobo »jeznega in vsevednega policista«, ki nam žuga, kaj smemo in česa ne smemo, kaj je prav in kaj ni, in nas potem kaznuje, ko prestopimo njegove ukaze …

Meta Halas

Živo se spomnim, kdaj sem prvič slišala: »Bog vse vidi, Bog vse ve, greh se delati ne sme.« Bilo je v sedmem razredu osnovne šole iz ust učiteljice pouka glasbe. Zelo sem hvaležna, da me s tem niso (več) strašili pri verouku! A kljub temu je bil moj pogled na sicer ljubečega in usmiljenega Boga sooblikovan z lažno podobo »jeznega in vsevednega policista«, ki nam žuga, kaj smemo in česa ne smemo, kaj je prav in kaj ni, in nas potem kaznuje, ko prestopimo njegove ukaze …

Zapovedi so potrebne, ampak …

Prav je, da imamo zapovedi. Mislim pa, da ni prav, da kar naprej govorimo le o tem, da je nekaj »prav in narobe.« Ne razumite me narobe. Prav je. Hočem reči, da prav obstaja. In obstaja tudi narobe. Le da mi ti dve besedi povesta samo delček tega, kar moram vedeti. In me ne naučita dovolj.

Prav in narobe obstajata samo zato, ker obstajata dobro in hudo.

Ker pa Adam in Eva nista jedla z drevesa spoznanja »prav in narobe«, ampak z drevesa spoznanja »dobrega in hudega«, mi šele spoznanje dobrega (in na žalost tudi hudega) da vedeti, kaj je prav in kaj narobe. Greh zato ni toliko nekaj, kar ni prav in se »delati ne sme«, ampak nekaj, kar »ni dobro« – ne zame, ne za moje bližnje, ne za nikogar. Čeprav je »mikavno za oči in vredno poželenja, ker daje spoznanje« (1 Mojzes 3,6).

Kolikor vem, imam dve možnosti pri grehu:

Ali spoznam tako, da preizkusim, ali spoznam tako, da verjamem drugemu na besedo. Morda kakšnemu pričevalcu na njegovo besedo, ker je sam to preizkusil, vsekakor pa Bogu samemu v osebnem odnosu z Njim, v pogovoru, molitvi, premišljevanju Njegove Besede in učenju o njegovih poteh.

Ni nam treba vsega preizkusiti – zato so zapovedi!

»Naučite se delati dobro, skrbite za pravico,« pravi prerok Izaija (1,17). Spoznati, kaj je dobro, predpostavlja učenje. To, da delam slabo, mi je »prirojeno« z izvirnim grehom. In za to, da slabo delam, ne potrebujem posebne šole. Za spoznanje, kaj je dobro in kako naj delam dobro in dobro delam, pa se moram vsak dan učiti. »O, srečna krivda«, saj je naš lastni greh lahko naša največja šola! A Bogu hvala, da nas obvaruje te šole tudi tako, da nam preprosto pove, kaj je prav in kaj narobe, in mu lahko verjamem na besedo.

Ja, zapovedi so potrebne. Prav je, da imamo zapovedi. Ker okvirjajo in delajo mejo med dobrim in hudim. Ker kažejo na spoznanje, ne da bi nam bilo treba vse preizkusiti. Samo verjeti je treba. Na Besedo.


Foto: Canva
Članek je bil prvotno objavljen v Reviji Družina in Življenje

Moč in zaščita za vsakodnevne duhovne boje (2. del)

Božja bojna oprema je popolna zaščita, ki nam omogoča, da stojimo trdni v veri in vztrajamo v boju z duhovnimi sovražniki. Kaj je naša trdnost in gotovost v duhovnem boju?
Aleš Čerin
Nadangel Mihael (Jošt Snoj)

Moč in zaščita za vsakodnevne duhovne boje (1. del)

V pismu apostola Pavla Efežanom najdemo zanimivo "vojaško besedilo", ki govori o duhovnih bojih, proti komu jih bijemo, kje naj zajemamo moč in o bojni opremi, ki nam jo Bog nudi. Na nas pa je, da bojno opremo poznamo, po njej sežemo in si jo nadenemo.
Aleš Čerin

Koga naj poslušam, na koga naj se oziram?

Moja starša sta bila strašno mlada, ko sem se jima rodila. In rodila sem se zaljubljena v njiju. Spomnim se, kako je bila moja mami lepa, hkrati pa polna žalosti in bolečine. Čutila sem jo že mnogo prej, preden me je vzela v naročje, in iskala sem njeno bit, njene srčne okruške; ti so me mnogokrat porezali. A to me ni odvrnilo od upanja, hrepenenja in koprnenja po nežnosti …
Gostujoči avtor

Komentiraj

Revija DIŽ

V reviji bosta našla vsebine, ki vama bodo v pomoč pri rasti v vajinem odnosu, odnosu z bližnjimi ter pri vzgoji otrok.

Namen revije Družina in Življenje je graditi odnose preko pričevanj ljudi, ki so v svojih odnosih že doživeli spremembe na bolje.

Darilni bon

Seminar v obliki darilnega bona je izvrstno darilo za poroko, rojstni dan, obletnico poroke … ali pa za izkazovanje pozornosti in hvaležnosti.
Mnogo parov se tudi odloči podariti seminar zakoncema, ki sta v stiski in bi jima rada pomagala pri gradnji odnosa.