Če danes slišite njegov glas, ne zakrknite svojih src.

Verjetno ga ni med nami, ki ne bi že kdaj slišal zgodbe o Exodusu (izhod) Izraelcev. Po skoraj petsto letih sužnosti v Egiptu, kjer so Egipčani z njimi grdo ravnali in jih izkoriščali, je Bog slišal vpitje Izraelcev in jim je poslal Mojzesa, da jih je izpeljal iz Egipta.

Dani Siter

Že v Egiptu, preden so od tam odšli, so lahko Izraelci (in Egipčani) videli, kaj zmore njihov Bog. Videli so čudeže, ki jih je delal, da bi faraona prepričal, naj jih izpusti: nadloge s kobilicami, žabami, krvavim Nilom …, nazadnje so tudi videli, kako je duh smrti umoril vse egiptovske prvorojence (ljudi in živino), Izraelski prvorojenci, ki so bili zavarovani z jagnjetovo krvjo (Izraelcem je bilo naročeno, naj z jagnjetovo krvjo namažejo podboje duri, in duh smrti bo šel mimo njih. Storili so tako in so preživeli.), pa so ostali živi. Nadalje so lahko videli čudeže tudi na poti iz Egipta: oblačni steber jih je spremljal podnevi in ognjeni steber ponoči, morje se je razdelilo na dvoje in »Izraelovi sinovi so šli sredi morja po suhem in vode so jim bile kakor zid na desni in levi« (2 Mz 14,21-22).

Vendar so Izraelovi sinovi kmalu pozabili na Boga – pozabili so, kaj zmore njihov Bog in se nanj niso obračali. Ko so bili lačni ali žejni, so se z Mojzesom in Aronom prepirali in godrnjali: »O da bi umrli po GOSPODOVI roki v egiptovski deželi, ko smo sedeli pri loncih mesa, ko smo jedli kruha do sitega! Odpeljala sta nas namreč v to puščavo, da z lakoto pomorita vse to občestvo!« (2 Mz 16,3). Pa jim je po Mojzesovi prošnji Bog poslal mano, prepelice in vodo iz skale … Mi se danes nad njimi pohujšujemo in sprašujemo, kako so mogli tako hitro pozabiti na vsemogočnega Boga, ko so pa vendar videli toliko čudežev.

Pa se v mislih preselimo kakšno tisočletje naprej. Ob Jezusu zagledamo gobavca, ki ga na kolenih prosi: »Če hočeš, me moreš očistiti. Jezus se ga usmili, stegne svojo roko in se ga dotakne ter mu reče: »Hočem, bodi očiščen.« In takoj je gobavost izginila in je bil očiščen« (Mt 1,40-42).

Ta ozdravljeni gobavec me spominja na Izraelce v puščavi – Jezus ga ozdravi in mu naroči, kaj naj naredi, oni pa se na Jezusove besede požvižga in gre dalje in dela po svoje.

Poznam vsaj še enega takega »pozabljivega in brezbrižnega ozdravljenega ‘gobavca’«, ali ‘godrnjavega Izraelca«. Sam sem mu večkrat podoben. Kar pozabim, kaj je zame že storil Gospod in grem brezbrižno dalje – kot da se ni nič zgodilo, kot da je vse kar samo po sebi umevno. Sploh se ne potrudim, da bi v dogodku ali srečanju z določeno osebo videl Božji prst (znamenje), da bi prepoznal in ozavestil Božji dotik, ki se je v meni oziroma z menoj pravkar zgodilo. Priganja me tempo: delo, načrti, projekti …In potem ni čudno, da se moje zavedanje o Božji dobroti, ljubezni in vsemogočnosti zamegli, da me zajame tema dvoma in nezadovoljstva, da zopet godrnjam in mislim, da vse zmorem sam …

Čeprav nerad moram priznati, da sem res večkrat podoben temu ozdravljenemu gobavcu. Jezus mu je naročil, naj »gre, se pokaže duhovniku in naj za svoje očiščenje prinese njim v pričevanje dar, ki ga je Mojzes zapovedal«, oni pa je šel »in začel na vsa usta razglašati, kaj se je zgodilo« (Mr 1,44-45). Ni izpolnil Jezusovega naročila (ni bil poslušen Božji besedi), pač pa se je ravnal po svojem načrtu – imel je svojo interpretacijo. Mar se z menoj ne dogaja nekaj povsem podobnega? Gospod mi pošilja znamenja, jaz se pa nanje ne oziram.

Sveto pismo je Božja beseda (beseda Boga): je stoodstotno delo ljudi, pa tudi stoodstotno navdihnjeno od Boga (prav kakor je Jezus ves človek in ves Bog). Kot nekdaj Izraelci in ozdravljeni gobavec imamo tudi mi veliko priložnosti videti Božja dela (znamenja), ki jih dela v nas in med nami. Pa ne le videti, pač pa predvsem dovoliti, da se Božja znamenja v nas zakoreninijo, da iz njih poženejo poganjki dobrote in ljubezni, ki jo želi Bog po nas širiti med ljudmi – da zrastejo sadovi za večnost. To pa z drugimi besedami pomeni, da smo povabljeni, da pričujemo o njegovi dobroti in njegovih delih v našem življenju, da bi ljudje okoli nas spoznali, da je naš Bog resnični Bog, da se ga »čas ni dotaknil«, da ni nemočni in betežni starec, pač pa je Veliki, Močni in Živi Bog.

Kdaj bomo lahko zanj jasno in pogumno pričevali? Ko se bomo z njim družili tako, kot sta se z njim družila Peter in Janez (Apd 4,13).

Moč in zaščita za vsakodnevne duhovne boje (2. del)

Božja bojna oprema je popolna zaščita, ki nam omogoča, da stojimo trdni v veri in vztrajamo v boju z duhovnimi sovražniki. Kaj je naša trdnost in gotovost v duhovnem boju?
Aleš Čerin
Nadangel Mihael (Jošt Snoj)

Moč in zaščita za vsakodnevne duhovne boje (1. del)

V pismu apostola Pavla Efežanom najdemo zanimivo "vojaško besedilo", ki govori o duhovnih bojih, proti komu jih bijemo, kje naj zajemamo moč in o bojni opremi, ki nam jo Bog nudi. Na nas pa je, da bojno opremo poznamo, po njej sežemo in si jo nadenemo.
Aleš Čerin

“V meni je vulkan veselja in hvaležnosti po doživetem”

Ste že kdaj doživeli kaj tako lepega in veličastnega, da je v vašem srcu še dolgo hrumelo kot vulkan, ki se pripravlja na izbruh? ...
Dani Siter

Komentiraj

Revija DIŽ

V reviji bosta našla vsebine, ki vama bodo v pomoč pri rasti v vajinem odnosu, odnosu z bližnjimi ter pri vzgoji otrok.

Namen revije Družina in Življenje je graditi odnose preko pričevanj ljudi, ki so v svojih odnosih že doživeli spremembe na bolje.

Darilni bon

Seminar v obliki darilnega bona je izvrstno darilo za poroko, rojstni dan, obletnico poroke … ali pa za izkazovanje pozornosti in hvaležnosti.
Mnogo parov se tudi odloči podariti seminar zakoncema, ki sta v stiski in bi jima rada pomagala pri gradnji odnosa.