Molitev in Sveto pismo
Najina molitev
Vedno bolj se zavedamo, da si morata zakonca zavestno vzeti čas drug za drugega, da si ustvarita take dnevne mikro navade, s katerimi zavestno ukradeta čas, ki naj bo namenjen samo njima. Poleg minut za pogovor, ki jih priporočamo zjutraj ali zvečer, je pomembno, da se takoj zjutraj najprej spomnita na Boga, ki vaju je ustvaril in poklical v skupno življenje. Tako se priključita na vtičnico in si napolnita baterije za čez dan.
Povabljena, da začneta najprej graditi vsak svoj oseben odnos z Bogom – v jutranjem času samote in miru. Le če imata oba oseben in živ odnos z Bogom, vaju ta odnos lahko vodi tudi bližje drug k drugemu. Ta odnos lahko ponazorimo s trikotnikom, pri katerem vsaka stranica predstavlja enega od odnosov – mož, žena, Bog. In bolj ko se vsak od zakoncev bliža Bogu, bližje sta tudi drug drugemu.
Če se zjutraj oba popolnoma predata Bogu, če pred Njim nimata “skritih kotičkov” v svojem srcu, ko Mu želita ugajati v svojih dejanjih in se obenem zavedata, da nista popolna, se lahko tudi bolj iskreno predata tudi drug drugemu. Lažje prosita za odpuščanje in lažje odpustita. Vajino življenje tako ni (več) osredinjeno le nase, niti ne zgolj drug na drugega, pač pa na Boga.
V skupni molitvi, ki je lahko molitev po obrazcih ali molitev z lastnimi besedami, Bogu najprej izrazita hvaležnost za vse, kar nama daje – celo za preizkušnje. Vzemita jih kot priložnost za rast. Nato pa v prošnjah pred Boga položita svoje otroke, širšo družino in prijatelje ter vse svoje načrte za dejavnosti čez dan in naprej.
Takšna molitev je odlično zdravilo za naglico in potrošniško miselnost sodobnega sveta. V njej se skupaj vsako jutro naravnata na večno zgodbo, katere del sta.
Najino branje Svetega pisma
Zakonca, ki želita graditi svoj odnos z Bogom, si redno vzameta čas za srečevanje z Njim v njegovi Besedi. Tako vedno bolj vstopata v “zgodbo” Svetega pisma.
Sveto pismo ni namenjeno zgolj informiranju, pač pa je namenjeno transformiranju. V vama ne povzroča le malenkostnih, površinskih sprememb, pač pa radikalno spremembo – spreobrnjenje – celotnega življenja: identitete, samozavedanja, čustvovanja, odzivanja na situacije, odnosa do drugih, odnosa do materialnega …
Sveto pismo deluje kot dleto umetnika, ki odkriva lepoto skrito v kamnu. Ko so Michelangela nekoč vprašali, kako mu uspe iz kosa kamna izklesati tako lepo umetnino, je dogovoril: “V vsakem kosu marmorja že vnaprej vidim končno podobo kipa. To podobo morajo nato moje roke, dleto in kladivo le še odkriti, da jo lahko vidijo tudi drugi.”
Na podoben način tudi Bog po svoji Besedi v nas prebuja lepoto, ki je sami še ne vidimo. Mi se od kamna razlikujemo zgolj po naši svobodni volji – od katere je odvisno, kako lepa umetnina bomo postali in od discipline – od katere je odvisno ali se bomo pustili klesati.
Kako naj se pustiva klesati?
Dobra novica je, da poglobljeno branje Svetega pisma, ki ima moč za spremembo življenja, ni odvisno od zapletenih tehnik in metod. Zavedajta se, da ko prebirata in premišljujeta Sveto pismo, ne premišljujeta besed kakega filozofa ali učitelja, ki ga sedaj ni več med vama.
Avtor teh besed je tu. On, Sveti Duh, je tisti, ki vama sproti razlaga pomen Besede in je vedno ob vama, je celo v vama.
Dobro je, da se pri branju držita načrta. V Sloveniji imamo veliko možnosti. Pri Družini in Življenju priporočamo uporabo revije Beseda med nami – mednarodna katoliška revija s premišljevanji božje besede za vsak dan, ki vsaka dva meseca izhaja pri Družini.
Za začetek, da se seznanimo s celotno zgodbo Svetega pisma – veliko sliko, pa je dobro uporabiti knjigo Bistvenih sto, ki je izšla pri Svetopisemski družbi Slovenije. Premišljevanje petdesetih odlomkov iz Stare zaveze in petdesetih odlomkov iz Nove zaveze vama bo odprlo širok pogled v to, kako je Bog nagovarjal starozavezne očake ter apostole in kako nas njihovi primeri dobrih in slabih življenjskih praks nagovarjajo tudi v enaindvajsetem stoletju.